Mais on ne peut pas empêcher certains de fantasmer 
A ta place, je ne serais pas aussi catégorique et pour argumenter je t apporte la réponse par simple copier/coller de la bible de l astra qu on appelle TIS (logiciel utilisé par Opel)
Z 19 DTH DOHC diesel engine
From MY 2005 onwards
the Z 19 DTH engine, already known from the Vectra-C, will also be available in the Astra-H. This will also have a less powerful version with 120 BHP. The description of this engine is Z 19 DTH (120 PS).
The power reduction is exclusively software-based.The most important features of the Z 19 DTH / Z 19 DTH (120 PS) engine at a glance:
DOHC-16-valve technology
Common rail system
Multijet injection with up to 5 injections in one power cycle
CP1H high pressure pump
Max. rail pressure up to 1600 bar
Engine management system EDC 16C9
PDA system
Electric throttle valve module
Variable turbo charger geometry
Hydraulic valve clearance compensation
Roller cam follower
EGR radiator
Dual-mass flywheel
Main catalytic converter near engine with oxygen sensor
or alternatively main catalytic converter near engine together with underfloor catalytic converter and particle filter (no oxygen sensor)
Exhaust classification Euro 4
The Z 19 DTH engine is described in detail in the publication "New Technical Features MY 2004.5".
Donc Ok maitenant il y a 2 moteurs mais on ne répétera jamais assez que 120 et 150 sont les même à partir du moment ou c'est le
Z19DTHEnsuite je veux bien qu avec le moteur 8s il y ait des pieces moins renforcée puisque la c'est un moteur spécifique 120ch mais à partir du moment ou c'est le Z19DTH c'est un moteur 150 bridé électroniquement comme c'est si jiliment dit : The power reduction is exclusively software-based
J espère qu on va arréter de tourner en rond parce qu il y a deja au moins 2 sujets et je ne sais combien de pages sur ca
Alors en résumé : ceux qui ont Z19DTH sur l étiquette à droite du moteur = identique au 150 ch
les autres c'est vraiment un moteur spécifique 120
Et d ailleurs plus loin j ai aussi trouvé ca, mais ca c'est encore autre chose
Modified diesel engine Z 19 DTG with 320 Nm
The engine torque of the Z 19 DTH diesel engine is increased for model year 2005, from 315 Nm to 320 Nm. This increased torque provides better acceleration and more power, e.g. when overtaking and climbing steep hills.