Astra (H) > Options & Accessoires
(H) Chassis sport, sportswitch et IDS+: vos avis
BabyBoy:
Je reviens pour vous dire (ce soir je fais le controle des points qui font debats) en fait pour resumer il y a 2 types de suspensions sur nos Opel
Soit CDC qui est (copier/coller du TIS)
Electronic damper control (CDC)
From MY 2005 onwards, the electronic damper control, already in use on the Astra-H, will be available for the Vectra-C
The CDC adjusts the damping of the vehicle shock absorbers to driving conditions and prevailing road conditions. The CDC system works here on the "skyhook" principle. The aim of the "skyhook" principle is for variable damping to keep the body of the vehicle as still as possible, independent of road surface conditions. The point of reference here is an imaginary virtual level (e.g. the sky above the vehicle), which is stored as a computing model in the CDC control unit. The body of the vehicle is to move as horizontally straight as possible in relation to this level. All vertical movements are counterbalanced as far as possible by targeted triggering of the individual shock absorbers within milliseconds.
En gros c 'est des suspensions à tarage variable mais sans IDS+
Et il y a l IDS+ : (toujours extrait du TIS)
Chassis system IDS-Plus
The IDS-Plus chassis system (interactive dynamic system) is available as an option on the Vectra-C, model year 2005. IDS-Plus delivers a level of driving dynamics and driving comfort previously unknown in this class of vehicle. The chassis system can be switched into sports mode by a sport button which is to the right of the radio. In this mode the damping becomes harder, the steering transmission more direct and the accelerator pedal reacts even more quickly.
The system shows the following improvements:
1. Improved handling
2. Reduced braking distance
3. Greater comfort
4. No inherent system shortcomings
5. Prevention of unwanted system influence
This chassis system is made up in particular of various components linked to each other.
ABS / ESP-Plus
Electronic damper control (CDC)
EHPS steering.
The links are based on the electronic architecture used in the Vectra-C with its three CAN bus systems. The high-speed data bus is used for the signals from the drive and chassis control system, which are especially time-sensitive.
If there are faults in the IDS-Plus system, a control indicator fitted in the instrument lights up while driving. The system then ceases to operate, i.e. only normal vehicle operation takes place without further restrictions.
C'est aussi des suspensions a tarage variable mais la c'est "guidée" electroniquement en utilisant les données du CDC, de la direction assisté EHPS et de l ABS+ESP
Voila voila
David91:
C'est bizarre j'avais dis ça a une époque et tous le monde m'avais incendié...
Par contre ce qui est bizarre c'est que si les amortisseur sont tous à tarrage variable, pourquoi le SW ne modifie pas la fermeté des suspension en mode sport si tu n'as pas l'IDS+ :bizarre1:
Alors moi je me demande s'il n'y a peut-être pas encore une embrouille Opel France là-dessous... genre "les francais n'auront les amortisseurs à tarage variable que s'il prennent l'IDS+..." :bizarre2:
A suivre en tous les cas...seule solution, trouver les références des pièces ou démonter une roue pour essayer de voir les amortisseurs "normaux" sans ids+...
marcf78:
Là je suis pas d'accord :wink:
Oui il y a bien deux types de suspension : avec et sans CDC :moqueur3:
Le système IDS c'est :
ABS / ESP-Plus
EHPS steering
Le système IDS+ c'est les système IDS + le CDC
nighthawkii:
--- Citation de: David91 le 06 mai 2006 à 09:42:29 ---Alors moi je me demande s'il n'y a peut-être pas encore une embrouille Opel France là-dessous... genre "les francais n'auront les amortisseurs à tarage variable que s'il prennent l'IDS+..." :bizarre2:
--- Fin de citation ---
ca c'est pas impossible car en fonction des pays l'équipement varie : en France sur le 1.3 l'ESP n'est pas de série, en Allemagne et Autriche il l'est ;
en Belgique la direction assistée sur le 1.3 n'est pas électro-hydrolique, c'est une direction assistée électrique, alors qu'en France la direction est électro hydrolique dessus :roll:
BabyBoy:
ah c est bien possible mais j ai quand même un leger doute, peut etre si quelqu un a deja explorer le dessous et n aynt pas d IDS+ pourrait nous dire s il a remarqué quelque chose
Navigation
[#] Page suivante
[*] Page précédente
Utiliser la version classique